Lycka!

Längesen nu! Väldigt länge sen..Men den här dagen går till historien.. Jag var på en jättemysig julmarknad på Stortorget i gamla stan. Där drack vi glögg åt sockervadd och på hemvägen köpte jag en chessecake med vit choklad. Jag måste nästan känt på mig att det fanns nåt att fira när jag kom hem för på hallmattan låg ett kuvert från försäkringskassan som hade beviljat samma antal assistanstimmar som tidigare år! JIPPI!
Jag tror inte nån som aldrig haft assistans förstår den ständiga oro man känner inför tvåårsomprövningemn varje gång, där varje minut av ens liv måste beskrivas med en handläggare närvarande...nåja, så brukade det åtminstonde vara. Tror att dom nånstans bestämt att om man har över 20 timmar per dygn, så behövs ingen fysisk omräkning. Tror att det kanske sitter nån däruppe nånstans som sett mitt slit i år med att försöka tillsätta den sista halvtiden i mitt schema. Tredje gången på tre månader nu som jag satt in ny personal på den tjänsten...
Nåväl, det här var den bästa julklapp jag kunde fått!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0