Sista natten i frihet?

Inatt kommer jag inte kunna sova. Imorgon är det dagen D. 
Den stora LSS-utredningen ska presenteras. Jag skakar, jag fryser, törs knappt andas. Kommer våra liv ta slut nu? Jag har haft en sån enorm tur i mitt liv. jag har världens bästa familj, fick växa upp i världens bästa by, med världens bästa människor omkring mig. Och just nu har jag det bästa jobb man kan tänka sig även om viktigpettrar inte kallar det för ett riktigt jobb - jag är statist. Ska allt det ta slut nu? Ska vi förpassas till instutioner igen, utan att ha nånting att säga till om? Ska vi lämnas övergivna, bortglömda i fula sjukhussängar? Det fick jag fullsrtändigt nog av när jag var 16. Ska jag aldrig mer få hälsa på en kompis, gå på hockey bio och teater som jag älskar mer än allt annat? Ska jag få höra kommentarer som "Vilken annan handikappad tror du får åka på bortamatch i hockey". Ska jag få kissa på bestämda tider? Och gå på krogen, vad är det för nåt? Snälla regering tänk på vad ni gör. Ni själva skulle aldrig gå med på det här. #räddalss  #levaintebaraöverleva


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0