Utgångspunkten!

Åh, vilken rolig dag jag har haft! Var på en typ av daglig verksamhet som faktiskt (för en gångs skull) är för oss LSS-treor. För er som inte vet vad det betyder så står det för Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Siffran står för vilken typ av handikapp man har. Min grupp med födelsehandikapp har ingen rätt till daglig verksamhet. Och vi kan ofta inte heller ta ett ordinarie jobb. Därför blev jag väldigt glad då jag hittade denna verksamhet idag, som jag dessutom hade hört skulle vara nerlagd, på grund av ekonomin såklart, som det alltid är.

Men så var inte fallet, och efter att i tre års tid ha fått höra, du passar inte in här, du tillhör inte rätt LSS-grupp, det är för dyrt osv. i all oändlighet, var det rena himmelriket att få höra att jag faktiskt får vara någonstans, att jag får tillhöra något igen. Att denna verksamhet faktiskt är skapad för oss "bortglömda" treor. Det är verkligen inte kul att bli stämplad som en siffra hos kommuner och landsting, så detta lät för bra för att vara sant.

Men det var sant, och det bästa av allt, var att min gamla granne från gruppboendet i Sollentuna också går där! Och dom har en musikgrupp! Som jag får vara med i!

Åh, vad jag är glad idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0