Vilket dygn!

Gud vilket dygn detta blev! Hade redan lagt mig igår kväll när det kommer en skräll ifrån köket som ett pistolskott!  Jag skriker på min assistent, hon skriker på mig. - Vad händer? Då hade lampskärmen ramlat ner av sig själv, spruckit i tusen bitar och slagit sönder sockerskålen på köksbordet! Herregud!! Och glödlampan lyste fortfarande. Min fina sockerskål från Flora-servisen som jag vann när jag o mormor skrev en dikt. Inte nog med dom spökerierna, imorse gick strömmen på hela söder så det blev kolsvart när jag skulle gå upp.
Och sen idag när vi skulle åka till teatern, kom snöstormen.Vi fick GÅ i full snöstorm runt teatern för att komma till en ingång på baksidan. Men teatern var jättebra, handlade om en funktionshindrad (titta, alla ni som märker ord, jag använder senaste uttrycket för handikappad) kvinna och hennes assistent, deras kamp för att få till en resa till Tibet, och allas vår vardagskamp med myndigheternas ständiga nej.

Nu ska jag bara ha en lugn, skön kväll med min tekopp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0