Derby

Herregud. Jag som trodde det skulle bli det roligaste på flera år. Jag gick glad i hågen till Globen, superglad för att ÄNTLIGEN få spela i en riktig hockeyarena igen. JO, tji fick jag. 18:30 kom ett helt gäng vilda huliganer springande nerför trappen där jag satt, och upp på AIK-läktaren. Redan då åkte jag ut till en vakt och frågade om jag skulle åka hem. Men jag stannade. Under nationalsången var det någon som kastade ner en eld mitt bland våra spelare! Jag blev vansinning.

När kl. var 21 bestämde jag mig för att åka ut för att vara i tid innan alla dårar gick hem. Jahapp, då hade dom spärrat av hela Globen så ingen fick gå ut. Orsak: Tårgas, stenkastning och sönderslagna innerväggar. Ska det behöva vara såhär 2010? Vi fick vänta i 20 minuter innan vi fick gå ut på egen risk, och sen fick vi gå och gömma oss hos en kompis till min chaufför, eftersom det rådde full krigsstämmning utanför arenan, och han varit tvungen att parkera långt bort. Det visade sig att vännen var en skådis som varit med i "Adam och Eva". Alltid nåt kul denna fasansfulla kväll när inte ens resultat gick vår väg!

Aldrig mer Derby!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0