Ikväll smäller det!

Jag älskar det här. Jag älskar den här tiden på året.  SM-finalerna i hockey. Jag älskar att sätta mig på mornarna och läsa alla krönikor av Johan Esk, Lasse Anrell och allt vad dom heter. Om hur alla spelare samlar slutspelsskägg, trashtalkar, och är mer eller mindre tandlösa. För det är som Expressens krönikör skriver: Det är dom som inte gnäller utan bara går in och kör som kommer längst. Dom som inte viker för ett brutet näsben (Nichlas Falk  för ganska exakt 10 år sen nu) eller brutna fingrar (Dick Axelsson 2009). Dom hårda, skitiga och fula.

Och det är därför jag tänker följa det här slutspelet tills det är över. För det finns inget häftigare, oavsett vilka som spelar. Och även om jag skulle kunnat offra min högerhand för att spela den här finalen med Djurgården, är det nog bara att inse fakta. Det är lagen med de största plånböckerna som kommer längst. Det är bara är så. Så hur mycket resten av hockey-Sverige än kommer att hata det, så kommer Färjestad att stå där som svenska mästare om halvannan vecka, och jag kommer va såå glad för då kommer iaf en i min fina trio vinna guld!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0