Magiskt!

http://www.youtube.com/embed/KmWE9UBFwtY

Jag hittar inget annat ord. Det var som att vara tillbaka på Gröna Lund för ett år sen, eller Falun för snart 25 år sen. Jag glömde tid och rum, höjde ljudet på tv:n och bara njöt i fulla drag. När hela Hovet sjöng "Carrie" acapella bara rös jag, och när Joey plötsligt säger att dom vill sjunga en låt för nån som gått bort alldeles för tidigt och som  betytt så mycket för dom att dom inte skulle stått där dom är idag utan honom, tänkte jag bara: Åh, hjälp, är det sant?
- "This one is for you, Gary Moore".
 John Norum började spela "Still got the blues", och inte ett öga var torrt. Inte på Färgargårdstorget i alla fall. Jag stortjöt.
Från en gitarrgud till en annan, det var så vackert John!

Det blev en kväll full av känslor, adrenalin och nostalgi, och när det var slut kunde jag nästan inte somna. Det kändes som jag varit på konsert i verkligheten.

Och en sak är säker, Europe! Utan er skalle jag inte heller varit den jag är! Jag älskar er för evigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0