Årets bästa film!

                                                                           

Nu har jag sett årets bästa film! Jag gick dit och trodde att den skulle vara ganska ok. Först skrattade jag i en timme, sen grät jag nästa timme! Men det är väl precis så här det är i ett Sverige som skall hålla sig strikt till lagar och regler, och sen kommer det plötsligt någon som är ung, nydanande och helt utan kommuners och landstingens syn på hur vård ska bedrivas. Jag läste någons person kommentarer om filmen som tyckte det var "hemskt och driva med stackars utvecklingsstörda på det här viset".
Jag tycker tvärtom att det är helt fantastiskt att det äntligen görs en film om utvecklingsstörda och deras liv.
Önskar bara att nån vågade göra fler filmer om handikappade oxå, mig veterligt finns det bara två: "Livet är en schlager", och "Miffo". Han i filmen struntar helt i alla regler,vågar gå sin egen väg och sviker inte sitt löfte till dom han jobbar hos,  även om det kanske kostar honom jobbet.

Så tack Sverrir Gudnason, för att du gjort den viktigaste svenska filmen på flera år!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0