Hasse

Idag sitter jag och lyssnar på "Ring så spelar vi". Det lyssnade jag alltid på på lördagsmorgnarna när jag första timmen sett på "Godmorgon Sverige"s barnhjul och försökt gissa bilden i nyckelhålet. Det här programmet hyllar Hasse Tellemar som dog i förrgår. Det var väl egentligen mer för vuxna "ring så spelar vi" men jag älskade ju musik redan då så man lyssnade ju på det som fanns. Precis som jag lyssnade på Svensktoppen som firar 50 år idag. Det var ju först två år senare som Tracks började sändas så man fick stå ut med dansbandsmusik och dragspelsvals i radioprogrammen i början. Det är inte utan att jag måste lyssna på 50-årsjubileumet idag också!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0