Lionel Richie

Nu sitter jag för första gången hemma ensam med stereon på. Lionel Richie snurrar på grammofonen. Det känns vuxet, gammeldags annorlunda, 80-talsmysigt. När jag var liten vågade jag aldrig ha stereon på när jag var själv hemma av rädla för att skivorna skulle haka upp sig. ÅÅh, vad bra konserten var!!! Helt fantastisk. Och nu skulle det egentligen kommit två Iphone-bilder på dom låtar jag lyssnade på den morgon jag egentligen skrev det här, "When a man loves a woman" med Percy Sledge och "When I Kissed The Teatcher" med Abba. Men dom behagade försvinna när jag ville infoga videon i efterhand, så då fick jag skriva om hela inlägget. Vilken tur att jag älskar att skriva då!!
Fast egentligen är jag riktigt förbannad denna fredagseftermiddag! Trodde fritt vårdval gällde oss handikappade också. T.ex att man får byta läkare om man inte är nöjd med sin. Men se, nej det gäller inte oss inte!!! Jävla byråkrat-Sverige!! Hatar det här! Varför inte låta oss betala vår habilitering/vård själva då, så slipper dom tjafsa om att det är för dyrt eller att vi gör fel!! Grr!!
Så nu har jag skällt klart. Det finns inga orättvisor som inte chokladpudding och grädde biter på! Härligt fredagsmys på er!♥♥♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0