26 års väntan är över!!!

Det finns inte en platta jag hört på mer i mitt liv, ändå har jag aldrig ägt den. Först spelade jag sönder mitt kassettband, sen syrrans. Och sen tänkte jag, att det kunde vara lite onödigt att köpa en LP som var 2 år gammal, när uppföljaren "Out of this world" nådde skivdiskarna. Men nu är den min.
Vad jag pratar om? Europes "The Final Countdown"-album såklart! Det känns märkligt, först 26 år senare kan jag lära mig texterna ordenligt, för att det är en lyx som inte följer med köpta inspelningsband. Inte köpta orginalkassetter heller för den delen.
"Out of this world" var för övrigt den första LP jag köpte. Jag minns fortfarande känslan när vi åkte till Ferneborgs skivaffär i Vansbro, samma dag som den släpptes och när jag första gången lyssnade på den uppe på Anettes rum på farbror Svens gamla grammofon. Ja, för nån egen stereo, det ägde jag inte förräns 5 år senare. Det kändes så vuxet, min alldeles egna LP-skiva.
Och idag hittade jag alltså föregångaren på en loppis. Genombrottsalbumet som förändrade allt. Och ikväll uppträder dom i "Moraeus med mera"!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0