Man slutar aldrig förvånas...

En stackars liten kille som var på Robert Wells Symphony of Rock i Lördags, blev utslängd för att han väsnades för mycket under konserten.. Orsak: Han var utvecklingsstörd och störde konserten enligt arrangören. Herregud, jag blir mörkrädd. Först hade han blivit flyttad längre bak i lokalen. Har vi inte kommit längre i dagens samhälle. Inlägget från tidningen  hade blivit delat så många gånger på facebook att idag ska Robert Wells åka hem till killen och spela för honom. Skrämmande, Sverige. Folk skulle bara veta hur mycket musik gör för funktionsnedsatta människor. Både fysiskt och mentalt. Jag har sett det med egna ögon då jag var med i Resursteamskören. Och jag vet ju bara vad musik har betytt för mig...allt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0